Melding woon- en leefomgeving

Uw woon- en leefomgeving bestaan uit plekken waar iedereen toegang tot heeft. Denk aan pleinen, wegen, parken, speeltuinen of sportvelden. Het is belangrijk dat deze plekken veilig en netjes zijn.

Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd mag worden? Dan kunt u een melding doen bij de gemeente. Gebruik daarvoor de meldingsknop hieronder.

Melding openbare ruimte 

U kunt een melding ook direct doorgeven via de Buiten Beter app. Deze app kunt u downloaden op uw smartphone vanuit de Apple Store of Google Play.

Buiten Beter

Spoed

Bij gevaar voor mens, dier en milieu kunt u 24 uur per dag de politie bellen. Bel 112 bij spoed. In andere gevallen belt u 0900-8844.
De politie stelt de plek na aankomst direct veilig en zorgt ervoor dat er maatregelen worden genomen. De politie zoekt daarop contact met de verantwoordelijke eigenaar van de gevaarlijke plek. Dat kan de gemeente zijn, het hoogheemraadschap, Rijkswaterstaat, provincie Zuid-Holland, enz.

Kabels en leidingen werkzaamheden?

Hoe werkt het?

Voorbeelden van zaken die u kunt melden bij de gemeente:

  • losse stoeptegel
  • gat in de weg
  • kapotte straatverlichting
  • schade aan lantaarnpalen of verkeersborden
  • onveilige plekken
  • achterstallig onderhoud aan openbaar groen, zoals onkruid
  • afgewaaide takken, omgewaaide bomen
  • vernield groen
  • zwerfvuil
  • overvolle afvalbakken
  • dode dieren langs de weg of in het water
  • stankoverlast
  • achtergelaten fietsen of auto’s
  • onveilige verkeerssituatie
  • aanleg en onderhoud van speelplekken
  • kapotte of onveilige speeltoestellen
Wat moet ik doen?
  • Doe uw melding bij de gemeente.
  • Omschrijf duidelijk waar de melding over gaat.
  • Geef aan op welke plek er iets moet gebeuren.

Niet melden bij de gemeente

  • Gevonden dieren: bel de dierenambulance.
  • Overlast van anderen, zoals buren of verslaafden: bel de politie.
  • Voorwerpen of plekken die niet van de gemeente zijn: neem contact op met de eigenaar
Hoelang duurt het?

De gemeente behandelt uw melding meestal binnen 5 werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Soms is daar meer tijd voor nodig.

Heeft deze informatie u geholpen?