Afhandelingstermijnen
Voor veel producten van de gemeente gelden verschillende (wettelijke vastgestelde) afhandeltermijnen. In dit overzicht staan de meest voorkomende producten en de bijbehorende wettelijke afhandeltermijn. Waar mogelijk worden verzoeken voor deze termijn afgehandeld. Als het niet mogelijk is binnen de gestelde termijn uw brief of aanvraag af te handelen, dan informeren wij u over de reden van de vertraging. Meer informatie over afhandeltermijnen vindt u in het kwaliteitshandvest van de gemeente.
Algemene brieven | 6 weken |
Bezwaarschriften | 12 weken na afloop van de bezwarentermijn |
Aanvraag drank- en horecavergunning | 8 weken |
Melding klein evenement | 6 dagen |
Aanvraag evenementenvergunning | 8 weken |
Aanvraag gehandicaptenparkeerkaart | 12 weken |
Aanvraag gehandicaptenparkeerplaats | 12 weken |
Meldingen openbare ruimte | 5 werkdagen |
Aanvraag Omgevingsvergunning | Reguliere aanvraag: 8 weken Uitgebreide aanvraag: 26 weken |