Formulier afsluiten
Formulier opnieuw starten

VS-1081-1 Briefadres aanvragen met DigiD

Voortgang
5%

Belangrijke informatie

Heeft u geen vaste woonfadres of verblijft u in een instelling? U kunt dan een briefadres aanvragen om bereikbaar te blijven voor de overheid. De persoon of instelling die staat ingeschreven op het briefadres, noemen we de briefadresgever.De briefadresgever moet ervoor zorgen dat u uw post van de overheid krijgt. Denk bijvoorbeeld aan:

  • brieven
  • belastingformulieren

Goed om te weten:

  • Een briefadres is altijd een adres in Nederland.
  • Het mag geen postbus zijn.
  • Reden voor aanvraag briefadres.
Wie kan een briefadres aanvragen?
  • De betrokkene zelf (de persoon die in een instelling gaat wonen, of die geen woonadres heeft)
  • Ouders, voogden en verzorgers van jongeren tot 16 jaar die een briefadres nodig hebben.
Briefadres aanvragen voor een ander, wat zijn de mogelijkheden?
  • Een partner(getrouwd of geregistreerd partnerschap) kan voor de andere partner een briefadres aanvragen als hij/zij daarvoor schriftelijk gemachtigd is door die partner.
  • Meerderjarige kinderen kunnen voor een ouder een briefadres aanvragen als zij daarvoor gemachtigd zijn door die ouder.
  • Elke meerderjarige voor een persoon die hem/haar daartoe schriftelijk gemachtigd heeft.
  • Het hoofd van de instelling waar u gaat wonen.
Voor een betere en snellere behandeling vraagt de gemeente in ieder geval:
  • Gegevens van de briefadresgever.
  • Het adres waar u zich op wilt inschrijven.
Let op!
  • De hoofdbewoner van het briefadres dient een verklaring in te dienen dat hij/zij zorgt dat de post bij u terecht komt. Hiervoor kan de hoofdbewoner het volgende formulier invullen: PU-2082-1 Verklaring toestemming briefadres met DigiD.
  • Het aangeven van een briefadres geeft geen garantie dat deze altijd goedgekeurd wordt. De beoordeling van de aangifte gebeurt bij de afdeling Publiekszaken van de gemeente Voorschoten.